Monday, February 23, 2009

Kursus Pengintegrasian ICT Dalam P&P

Hotel Tyng Garden, Sandakan (tempat aku menginap)

Salam, dh lama aku xupdate blog ni. Biasalah alasan sama iaitu BZ hehe..Mmg byk kerja yg perlu diselesaikan 2 minggu lps. Post ttg MSSD pun aku tak sempat wat lg. Gambar2 dh ada cuma nak kecikkan saiz gambar je lg. Yelah at least ada gak kenangan.

Tempat kursus dijalankan SMK Taman Fajar

Em ok, berbalik kpd tajuk post aku hr ni. Pada hr Jumaat 20/2 yg lepas, aku telah menghadiri Kursus Pengintegrasian ICT dalam P&P yg dianjurkan oleh Institut Perguruan Tawau. Kursus ni telah diadakan di Makmal Komputer SMK Taman Fajar Sandakan. Mula-mula tu aku dh pegi ke SMK Sandakan sbb surat maklumkan di situ ttp telah dipindahkan ke SMK Taman Fajar. Sib baiklah dpt contact Jaily Penyelia PKG Beluran. Aku dh 'hot' dh. Dgn jalan jammed sbb banjir.
En Hanafiah & En Mad Noor (pensyarah IPG Tawau)

Sampai2 dah jam 8.45pg. So, overall kursus ni ttg penyediaan CMS (course management system) mggunakan open source platform moodle. Acct aku dh penah pakai moodle ni waktu di IPG Perlis dulu tp xdelah smpai jd developer. Oklah tambah2 input. Sbb kalo dh jadikan server sek sbg host ok gakla. Cuma masalahnya dr sudut capaian. Mcm manala nak maksimakan penggunaan sbb komputer yg ada tak smpai 10. That's my opinion la..Aku menginap kat Hotel Tyng Garden Sandakan. RM99/nite. Oklah sbb dekat dgn sekolah tu. Kursus tu abis hr Sabtu jam 3pm. Terus aku chow balik Beluran. Smpai umah dlm jam 5ptg. Sempat singgah Servay beli brg skit. Oklah tu serba sdikit psl kursus yg aku hadiri. Nnt sok aku update post psl olahraga k. Bye

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails