Saturday, October 4, 2008

Hari Raya Ke-4

Salam buat semua. Hari ni hari raya ke-4. Suasana raya masih lagi terasa. Yang pulang bercuti di kampung mungkin belum balik ke rumah masing2 di bdr. Budak2 masih lagi berkunjung dari rumah ke rumah. Mungkin utk menambahkan lg collection mereka thn ni hehe (teringat zaman kecil2 dulu). Kat tempat aku ni sama gak, pg td pun umah aku msih dikunjungi bdk2 seok aku dgn budak2 kecil. My wife masakkan mihun sup utk depa. Ptg ni plak maybe aku nakgi jln2 umah bekas student aku dulu.
Hari raya pertama, aku dgn jiran sebelah beraya di rumah tuan rumah kami, umah kuarga angkat aku, umah sedara-mara kuarga angkat aku di Kg Muanad, umah Cgu Mat Din/Zakira, umah Syukri dan umah Cgu Nuar. Mlm plak ke-umah Cgu Murni di Balaban. Mcm2 makanan dirasa, perut pun cam penuh je hehe. Antara juadah yg dihidangkan spt nasi kerabu, nasi dagang, lontong, ketupat rendang tu cam biasa la, pastu yg istimewa umah Murni la mkn sup tulang (best woo) dgn mknan Bugis tumbuk (ketupat pulut letak kacang merah) dgn buras.
Raya ke-2 plak, pegi umah Cgu Ayu je ptg. On the way balik singgah umah kuarga angkat aku skali lg bw jiran sblh gi baraya umah dia. Pastu mlm kuarga angkat aku dtg umah.
Raya ke-3 pagi, geng2 cikgu smnjg dtg beraya umah aku. Mula2 skali Nik Hazimin sekuarga, kemudian raj dan ramesh, pastu nik kuswadi sekuarga dan last skali ustaz tarmimi dgn isteri. Ptgnya plak, bekas2 student aku dtg beraya dgn geng2 dia. Menu di umah aku mihun goreng je dgn kuih-kuih skit.

Oklah aku rs cukuplah citer dari raya pertama hingga ke-4 hari ni hehe. Sok, aku ada 2 jemputan kenduri kawin kat kampung kolapis. Satu majlis anak khatijah(nurse klinik desa kolapis-anak dia form 4 sek aku) dan satu lg majlis anak org kantin sek aku(anak lelaki dia tu ex student aku 2006)
Salam utk semua...

2 comments:

  1. waduh... comelnyer anak dara ko... mak dier pun makin berseri2....

    ReplyDelete
  2. hehe thx..
    papa dia tak ensem ke muahaha:)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails