Thursday, October 30, 2008

Cuti-Cuti Kota Kinabalu

Pemandangan Gunung Kinabalu Dalam Perjalanan
Salam,
ni post kedua aku tentang program jln2 sms cuti deepavali yg lepas. Pd 26hb aku sekeluarga dgn 4 org lg cikgu sek aku pergi jln2 di KK. jam 7.30 pg kitaorg btolak dgn 2 buah keter. Mizi dgn Faizal, Odah dgn Azian plak naik keter aku. Dlm perjalanan singgah kat Telupid minum2, pastu singgah di Kundasang utk mkn tgh. Sayap ayam takbleh tinggal hehe. Sampai KK dlm jam 2.00 ptg. Terus survey hotel. Last2 jumpalah Hotel Rafflesia kat tgh2 bdr KK tu. Ok gakla rate dia RM85 utk single deluxe room. Sblum smpai tu ada gakla sesat situ sini hehe. Almaklumlah semer xpenah smpai KK dgn keter lg, asik naik flight je kalo gi kursus.
Soffeya Berposing Di Lok Kawi Wildlife Park
Ptg tu kitaorg rehat2 dulu. pastu jam 5.00ptg gi jln2 kat Centre Point. Ms jln2 tu jumpalah si Heliza AF tu. Mula2 aku tperasan aku kata sapala minah ni mcm familiar je muka dia hehe. Last2 my wife ckp eh Heliza hehe. Pastu jam 6.00 ke pasar malam Sinsuran, hujan turun agak lebat ms tu. So, berpayung la kami semer, tp basah gakla. Jumpa warung kat pasar malam tu, singgah mkn mlm. Cari2 seafood sotong, udang, ikan semernya mahal...huhu. Terus xjd. Order yg biasa2 je...sama sayap ayam lagi hehe. Jam 8.00 mcm tu singgah pasar mlm Kg Air. Ha, kat sinilah tempat jual segala kristal, mutiara yg murah2. Kat kedai yg mula2 skali (Rahima Rahim) kitaorg dh mula rmabng mata. Faizal, Odah, Norazian dh beli kat sini. My wife pun beli gelang mutiara bdk2 RM12/ 5 utas. Ingatkan dh murah. Sib baik adik ipar aku ada kenal sorang akak ni (Rina Handicraft), bleh dpt lagi murah. Apalagi memborong la kami di sana smpai jam 9.30 mlm. Abis dekat RM400 beli brg2 kat situ utk souvenir kuarga dan ada yg dikirim org. Balik hotel terus tido kepenatan.

Mama & Soffeya Di Kundasang

Sok paginya, plan nak ke Taman Tunku Abdul Rahman (PUlau Manukan, Sapi, dll) tp cuaca tak brp elok. So, kitaorg tukar plan ke Air Terjun Kiansom di Inanam. Dgn berbekalkan nama Inanam dan Kiansung (ms tu xtahu Kiansom nama dia hehe) jumpalah gak tmptnya. Sgt cantik dn best mandi kat situ (sila lihat gambar). balik dr situ, kitaorg mkn2 kat Restoran Sempelang (hampeh cekik darah nyer kedai..aku amik nasi dgn sotong tepung RM7.50..gilo apo) Tak puas ati btul. Pastu ptg, gi jln2 di Lok Kawi Wildlife Park (kira cam Zoo Sabah ar). Oklah tmpt ni, very well maintained dn cantik. Soffeya seronok sakan tgk binatang2 kat situ. Ptg on the way balik hotel singgah Pantai Tg. Aru. Lepak2 skejap amik gambar sblm balik hotel. Mlmnya adik ipar aku bawak kami mkn Kedai Makan Tomyam dekat Jalan Sembulan. Wow mmg best, kami pesan sotong tepung, kailan ikan masin, tomyam campur, telur bungkus, ayam masak halia...semer skali RM61, 4 org mkn. Oklah tu...bbaloi dgn sedapnya.

Pemandangan Air terjun Kiansom, Inanam
Soknya, geng2 bujang ke pulau sbb cuaca dh ok. Aku dgn wife tak join sbb adik ipar masih ada. Lgpun risau bwk soffeya naik speedboat yg laju melantun2. Lpea sarapan di Maimunah Curry House, pegi kedai buku jap. Kitaorg bertolak balik dlm jam 10.30pg. Sesat lagi hehe. Sib baik call Mulan tanya direction. Dlm pjlnan singgah di Pekan Nabalu Kundasang tgk2 cenderamata. Then aku terus je. Konon nak berenti Kinabalu Park (bgambar), Kundasang (beli sayur) dan Poring (mandi air panas). Aku risau hujan turun, aku teruskan je pjlnan. jam 4.00 ptg smpai umah. geng2 bujang yg btolak kemudian smpai jam 7.30 mlm. Itulah citer serba sedikit percutian selama 3 hr 2 mlm di KK. Sekian.
Papa & Anak Papa

1. wa... I miss KK... awat x stay kt kundasang.... aku paling suka kundasang....

2. jauh dr bdnr kk ar nadd hehe
    tp kalo nkgi bcuti dgn rilex2 bleh ar dok kundasang..