Saturday, September 4, 2010

Sketsa Merdeka dan Tiram Goreng

Salam buat pembaca. Hari ni last day sekolah sebelum cuti raya yang agak panjang. Entri kali ini adalah mengenai Pertandingan Sketsa Merdeka antara kelas yang telah dijalankan pada 3 Sept 2010 jam 9.30 pagi bertempat di Dewan Terbuka SMKBII. Seingat aku sepanjang sekolah ni dibuka, inilah kali pertama pertandingan sketsa diadakan. Alhamdulillah sambutan amat menggalakkan daripada semua kelas. (Apa tidaknya, kelas mana yang tak hantar penyertaan akan kena la ???? hehe). Bertepatan dengan tema 1 Malaysia, kebanyakan kelas menonjolkan suasana kemerdekaan, perpaduan dan semangat patriotisme. Semoga pembelajaran tidak formal ini dapat menerapkan satu lagi nilai yang semakin hilang ditelan arus zaman.

5 Antares

Para juri yang arif lg adil telah dilantik secara paksarela hehe PK1:Pn Elsie, PK HEM:Pn Maslindah, KB Kem:Pn Melinah dan KBTekVok:Cik Masidah. Semua kelas menunjukkan bakat dan komitmen yang tinggi dalam mempersembahkan sketsa masing-masing. Walaupun pada bulan puasa, cikgu kagum sebab ramai yang sanggup stay back petang untuk latihan. Props juga tidak kurang hebatnya. Dengan kerisnyalah, senapangnyalah dan macam-macamlah kamu buat. Pakaian jangan ceritalah, kalah baju raya artis-artis hehe. Thumbs up untuk kamu semua.

2 Sirius

Namun kerana kita kesuntukan masa, banyak sketsa terpaksa di "cut" bagi mengelakkan kita semua balik lambat. Even tadi pun jam 11.45 baru bersurai semuanya. Dan mohon maaf kepada 3 Canopus yang tidak dapat mempersembahkan sketsa mereka bagi memberi laluan kepada Tuan Pengetua memberikan sedikit ucapan sebelum cuti bermula.

4 Capella

Jadi sebagai penutup kepada semua program Sambutan Bulan Kemerdekaan, cikgu rasa semuanya telah berjaya dilaksanakan. Alhamdulillah ini semua adalah berkat kerjasama semua guru dan pelajar dalam menjayakan aktiviti kemerdekaan kita pada tahun ini. Insyaallah sekiranya berkesempatan, akan kita laksanakan pada masa akan datang. Tahniah buat semua dan keputusan akan diumumkan selepas cuti Hari Raya nanti. Suprise!

*****************************************
Petang tadi, dalam mamai-mamai terdengar bunyi SMS masuk. Bila baca, si Rizuan Mohamad a.k.a Boy bagitau mamaknya dah siap gorengkan tiram dan minta aku pergi ambil di Kolapis. Apa lagi, rezeki datang bergolek hehe. Thanks. Ha! Korang kenal tak tiram nih? No..No...Bukan yang hasilkan "mutiara" tulah...ni jenis lain skit hehe. Tapi tiram jugaklah, cuma yang hasilkan mutiara tu kita tak boleh makan je. Kalau nak tau pasal tiram, bolehla klik di sini Tiram. Apa lagi, berbuka dengan tiram la tadi hehe. Chow dulu, nak abiskan tiram ada sikit lagi ni hehe....

Tiram Goreng

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails